Ferrari LaFerrari


      Ludzie w Maranello wiedzą jak robić samochody i robią je porządnie. Udowodnili to w cudach takich jak 458 Speciale, 250 GTO czy Enzo. Ostatnii ich model ma duże szanse na to, aby zostać legendą. Mowa o LaFerrari. Sama nazwa mówi nam, że będzie to coś specjalnego, wyśmienitego. Tak też jest. Dzieło inżynierów z Italii jakim jest LaFerrari nie mówi nam jak będą wyglądać auta ( szczególnie Ferrari ) w przyszłości, nie jest laboratorium na kołach, a jest pewnego rodzaju podsumowaniem twórczości Ferrari.
     Wygląd tej maszyny jest obłedny, jeśli jakieś auto miałoby go przyćmić to byłoby to FXXK. Spośród trzech hiperhybryd Ferrari jest najmniej hybrydowe. Silniki elektryczne służą tu tylko do wypełnienia strefy poniżej optymalnych obrotów.  LaFerrari jest jak 458 Speciale tylko o dwa razy większej mocy. To auto nie posiada trybu czysto elektrycznego. Ma bardzo dobrą trakcję. Trzyma się drogi nawet tam, gdzie wydawałoby się, że musi się ślizgać. Hamulce trudno opisać,bo niewiarygodnie skuteczne.


     Ferrari rozpozna chyba każdy, więc cechy charakterystyczne są tu niemal zbyteczne. Ale jednak są. Na przykład do cech charakterystycznych można zaliczyć lusterka, które są umieszczone na takich à la drążkach. Warto dodać, że LaFerrari posiada cztery końcówki wydechowe, które same za siebie mówią, że mamy do czynienia z potworem.
     Jeśli dla kogoś 963 KM, 900 Nm i 200 km/ h w 6,9s. jest niewystarczające to dostępna jest ekstremalna wersja LaFerrari tylko na tor. Nazywa się FXXK. Objęty jest specjalnym programem badawczo-rozwojowym. Więcej o FXXK przeczytacie w następnych artykułach.


DANE TECHNICZNE LaFerrari:
CENA: 1 000 000 £
SILNIKI: Spalinowy: 6.3 V12 800 KM 700 Nm Elektryczny: 163 KM 270 Nm
OSIĄGI: 0-100 2,9s 0-200 6,9s 0-300 15s maks 350km/h
SKRZYNIA: 7-biegowa F1, dwusprzęgłowa
CO2: 330g/km

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz