Autonomiczny Mercedes Future Truck 2025


     Przód Mercedesa jest wręcz wypchany diodami LED. Podczas normalnej jazdy pulsują na biało, natomiast podczas włączonej funkcji autopilota na niebiesko. Zadziwiające jest to że ciężarówka nie posiada reflektorów ani standardowych kierunkowskazów. Gdyby autonomiczny Mercedes miał trafić do produkcji zostałby wyposażony w światła, aby kierowca mógł prowadzić samodzielnie auto po zmroku.
     Wnętrze jest wykonane z szlachetnego drewna, wyściełane miękką skórą oraz pełne nowoczesnych monitorów. Jeśli naciśniemy przycisk nasz fotel obróci się o 45 stopni w prawo.
     2025 bazuje na nadwoziu z popularnego Actrosa. Silnik także nie jest żadnym wynalazkiem z przyszłości gdyż pod maską pracuje sześciocylindrowy diesel o pojemności 12,8l i mocy 500 KM oraz momencie obrotowym około 2440 Nm.
     Ciężarówka bezproblemowo przeszła testy autostradowe przy prędkości około 80 km/h, nie powodując żadnych zagrożeń typu spychanie innych samochodów, uderzenie w bariery itp.
     2025 posiada tak zwane "oczy". Są to czujniki w zderzaku i kamera stereoskopowa zapewniająca obraz 3D do 100m przed pojazdem. Potrafi rozpoznać nie tylko auta, ludzi i inne przeszkody ale także odczytuje znaki i poziome oznaczenia. Problem martwego pola rozwiązały czujniki radarowe. Auto posiada łączność V2V ( pojazd-pojazd ) i V2I ( pojazd-infrastruktura). Możemy połączyć się za pomocą sieci lokalnej ( WLAN ) z innymi autami, wiaduktami, parkingami i bramkami na autostradzie.
     Samochód cały czas obserwuje kierowcę aby ten nie zasnął. Jeżeli zostanie stracony kontakt z kierowcą system go zaalarmuje, natomiast gdy to się nie uda to pojazd zwolni i zatrzyma się na prawym skraju drogi. Do wyprzedzenia potrzebna jest ingerencja samego kierowcy.
     Wprowadzenie ciężarówki do seryjnej sprzedaży utrudnia prawo, które zabrania kierowania przez autopilota. Trzeba będzie poczekać aż prawo się zmieni aby wręcz obrócić świat przewoźników o 180 stopni.
    Za parę lat i tak ciężarówki autonomiczne będą normalką na naszych drogach.  Nie będzie uciążliwego dla innych kierowców wyprzedzania ciężarówki przez ciężarówkę, 3 godzinach korków za kolumną owych pojazdów. Zanim to nastąpi minie jeszcze parę lat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz