3 teorie na temat nowego logo Audi


     Nowe logo Audi może okazać się nowym sposobem na ładowanie samochodu lub stać się znakiem rozpoznawczym luksusowych modeli.

     Odświeżanie loga oraz elementów charakterystycznych dla firm odbywa się regularnie co kilka lat i są to zazwyczaj delikatne zmiany. Audi w ostatnim czasie zastrzegło nowe znaki towarowe na terenie Niemiec i USA co sugeruje wprowadzenie pewnych zmian na emblematach.


     Cztery pierścienie to znak rozpoznawczy niemieckiego producenta i raczej trudno o pomyłkę z inną marką. Niektórzy śmieją się, że do tych czterech pierścieni można wsadzić logo Mercedesa, BMW, Volkswagena oraz Opla i zaprezentować wyższość marki nad pozostałymi. Czy tak jest pozostawiam do Waszej oceny. Nie mniej jednak ciężko sobie wyobrazić inny znaczek Audi, choć jak dobrze wiemy cztery pierścienie w tej formie są stosunkowo młodą inwencją twórczą. Zapraszam zatem na kawałek historii o logo Audi.


     Początek historii o Audi to rok 1899, w którym August Horch założył swoje przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją samochodów. W związku z późniejszym jego odejściem z firmy oraz różnymi kłopotami w na polu finansowym w 1909 roku powstaje druga firma Pana Horch'a o nazwie Audi. Jej logo to czarny trójkąt skierowany w dół z białym napisem Audi. Nad całością umiejscowiona jest czarno biała jedynka. W 1932 roku powstały cztery pierścienie kiedy to cztery firmy połączyły swoje siły w obliczu kryzysu ( DKW, Audi, Horch oraz Wanderer) i utworzyły Auto Union. W latach 50 i 60 ubiegłego wieku w związku z podziałami politycznymi oraz systemem panującym w Europie firma podupadła.


     Początkowo została wykupiona przez Daimlera, jednak pozostała w tych rękach tylko 6 lat, bo w 1964 roku wykupił ją Volkswagen. Połączenie z NSU w 1969 roku zmieniło logo Audi na czarny pas z białym napisem oraz skutkowało porzuceniem pierścieni charakterystycznych do tego czasu. Kolejna zmiana nastąpiła 9 lat później kiedy to NSU zniknęło z nazwy, a logo zyskało owalny kształt. 1985 rok to tak naprawdę powstanie obecnego logo, gdyż przywrócono pierścienie dostępne teraz w kolorze srebrnym oraz pojawił się napis Audi. Później nie wprowadzano żadnych wielkich zmian, a jedynie w 2009 roku logotyp przeszedł facelifting, po którym wprowadzono elementy trójwymiarowe i zmodyfikowano czcionkę.


     Lekcja historii za Nami więc możemy przejść do faktów. Audi zarejestrowało nowy logotyp, który wygląda jak dwa podwójne koła bez obręczy w środku. Jest to z jednej strony pozostawienie pierścieni kojarzonych z marką ale również wprowadzenie elementu niepojawiającego się w historii firmy. Pytanie brzmi - Co to oznacza? Tutaj mogę wysunąć 3 teorie na ten temat.

Wyróżnienie luksusowych modeli Horch


     Jakiś czas temu pisałem o tym, że Audi ma w planach przywrócenie firmy Horch zarezerwowanej dla najbardziej luksusowych modeli. Ma to być konkurencja dla Maybacha od Mercedesa. Niektórzy uważają, że to ne potrzebne, bo tak naprawdę Bentley opiera się na technice Audi, ale firma ma ambicje, aby konkurować na wielu segmentach głównie z podwórkowym sąsiadem, czyli Mercedesem. Horch ma pojawić się wraz z nową generacją modelu A8 i oferować początkowo zmodyfikowane wersje limuzyn.

Odświeżenie wizerunku 


     Być może po 9 latach od ostatniej zmiany w logo uznano, że czas na coś nowego. W końcu firma zrobiła niesamowity postęp technologiczny, więc aby ukoronować zmagania inżynierów i podsumować swoją działalność chcą wprowadzić nowy emblemat świadczący o wykonanej pracy. Chociaż z drugiej strony wprowadzanie tak dużych zmian w dzisiejszym świecie może wiązać się z pewnymi niedogodnościami, jednak na pewno wywoła szum medialny i będzie pewnego rodzaju promocją.

Wyróżnienie elektryków 


     Ostatnim już możliwym powodem wprowadzenia nowego logo jest elektryfikacja. Nie od dziś wiadomo, że auta na prąd zyskują na znaczeniu. W związku z tym może okazać się, że zostanie wprowadzony podział. Samochody elektryczne dostaną nowe logo, spalinowe pozostaną przy starym. Ma to sens z jednego prostego powodu. Obecnie samochody Audi można ładować odkrywając przedni znaczek, za którym ukryte jest wejście na ładowarkę. Po odsunięciu całość przypomina przedstawione logo. Tym samym można pozbyć się wlewu paliwa i samochody zyskają z punktu stylistycznego.


     Takie są moje teorie na ten temat. Nie wiadomo co okaże się prawdą. Nie zdziwiłbym się gdyby okazało się, że Audi wymyśli całkowicie nowy pomysł na zastosowanie tego logotypu. Całość wyjaśni się wraz z premierami nowych modeli. Jakie są Wasze przypuszczenia w tej kwestii?


Foto. Audi, Pinterest, Wikipedia

1 komentarz:

  1. Jak dla mnie obecne logo jest najlepsze i niepotrzebne są w nim zmiany..

    OdpowiedzUsuń