Ze względu na spadającą popularność kombi i rosnący popyt na SUVy producenci samochodów odchodzą od tego pierwszego nadwozia w swoich nowych projektach. Innego zdania jest Peugeot, który chce wykorzystać słabnącą konkurencję wśród kombi i pokazuje nowe wcielenie swojego 508 w wersji SW. Pierwsza zaprezentowana wersja w sedanie przyjęła się niesamowicie i pokazała jak poważnym graczem jest francuska firma w tym segmencie oraz ile może zyskać wprowadzając odświeżoną wersję jednego z lepiej sprzedających się modeli spod znaku lwa.
Wizualnie samochód został poddany wielu zmianą mających charakter nie tylko estetyczny ale także użytkowy i poprawę bezpieczeństwa. Ewidentnie widać agresywny charakter auta zachęcający do jazdy. Z przodu wyróżniają się LEDowe pasy biegnące od góry w dół po bokach przypominające kły, wąski podłużny grill przechodzący bezpośrednio w światła w technologii LED oraz numer modelu 508 na skraju maski. Boczna linia to tak naprawdę poprzednik z dodatkiem ostrych kształtów. Maska opada bardzo agresywnie w dół w przeciwieństwie do małej tylnej szyby, która ma spokojny charakter opadania. Jeśli chodzi o linię szyb i drzwi oraz modelowanie to wiele czynników jest podobnych do 308 SW. Z tyłu znajdziemy charakterystyczny dla francuskiej stylistyki spoiler dachowy, czarny pas biegnący przez całą szerokość, w którym umieszczone są światła składające się z trzech potrójnych pasów na każdą stronę oraz podwójną końcówkę wydechu w wersji GT.
Jako kombi samochód musi być funkcjonalny i pojemny. W nowym 508 SW mamy 530 litrów pojemności bagażnika w standardzie oraz 1780 litrów po złożeniu foteli. Względem poprzednika auto obniżone zostało o 6 centymetrów (aktualnie ma 1420mm) oraz wydłużone o 3 centymetry względem sedana (kombi 4780mm). Szerokość z lusterkami wynosi 1859mm, a rozstaw od środka osi 2793mm. Dodatkowo w bagażniku zastosowano wiele haków umożliwiających przypięcie przewożonych rzeczy, taśmy mocujące oraz otwierany środkowy rząd foteli do przewozu nart.
Wnętrze przyjmuje charakterystyczną dla nowej gamy Peugeota stylistykę, czyli mała kierownica, wysoko umieszczone zegary oraz wyświetlacz dotykowy z ograniczoną liczbą przycisków. Poziom wykończenia i ogólny wygląd stawia Peugeota bliżej klasy premium niż można by się spodziewać. Pasażerowie mogą wygodnie podróżować dzięki lepszemu zagospodarowaniu przestrzeni i użyciu miękkich materiałów w miejscach gdzie dochodzi do kontaktu z ciałem. Dla osób chcących posłuchać muzyki także coś się znalazło. Zestaw 10 głośników tworzy system Audio Focal, a o poprawny dojazd do celu dba nawigacja TomTom. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to na liście wyposażenia znajdziemy na przykład kamerę podczerwoną z systemem Night Vision, aktywny tempomat z utrzymywaniem pasa ruchu czy też automatyczne parkowanie.
Silniki dostępne do wyboru będą najprawdopodobniej takie same jak w sedanie, czyli benzynowy 1.6 THP o mocy 180 i 225KM oraz Diesle 1.5 BlueHDi 130KM i 2.0 BlueHDi 160 lub 180KM. Za przekazanie tej mocy odpowiedzialna będzie 8-biegowa automatyczna skrzynia dostępna w standardzie we wszystkich wariantach mocy oprócz jednostki 130KM, gdzie występuje jako opcja za skrzynię manualną. Dodatkowo później planowane jest wprowadzenie hybrydy plug-in pozwalającej na przejazd 50km bez emisji spalin.
Więcej informacji uzyskamy na targach w Paryżu, które odbędą się w październiku tego roku, a sam samochód będzie dostępny w sprzedaży od marca 2019 roku. Czyżby szykował się tytuł najlepszego samochodu 2019 dla Peugeota?
Foto. PEUGEOT
Swietna wersja Peugeota. Bardzo podoba mi się jego linia, znacznie lepsza niż w starszych modelach
OdpowiedzUsuńPięknie się prezentuje! Samochód idealny na dalszą podróż dla całej rodziny
OdpowiedzUsuńIdealny dla dużej rodziny i psa. Super na rodzinne wypady lub podróże. Bardzo mi się podoba. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuń