Są takie samochody, które przyprawiają o dreszcze od samego patrzenia, są takie za którymi odwróci się każdy oraz są takie, które wydają się być idealne w każdym calu.
Audi odświeża wygląd swojej gamy upodabniając w zasadzie wszystkie modele do typowego A8. Czy to dobrze? Różnie można do tego podejść. Po części dobrze, bo mając tańsze A4 można mieć namiastkę luksusu z A8, ale patrząc na to z perspektywy kierowcy wspomnianej limuzyny już sprawa ma się na odwrót. Na salonie w Genewie pokazano nowe A6, czyli jeden z najpopularniejszych modeli marki. Wygląd? Podobny do A8, ale zdecydowanie na plus.
Nowe A6 może być flagowym autem dla Polaków. Dlaczego? Za wygląd zewnętrzny odpowiada Parys Cybulski urodziny w Płocku. Stylistycznie samochód jest podobny do flagowego A8 mierzy przy tym 4,94 metra, jest szeroki na 1,88 metra i wysoki na 1,46 metra. Opływowa sylwetka opadająca spokojnie ku tyłowi generuje współczynnik oporu na poziomie 0,24. Z przodu jest wielki agresywny grill, wielkie wloty powietrza w zderzaku i światła o ostrym kształcie.
Standardowo samochód naszpikowany jest nowoczesnymi technologiami. Zamiast analogowych zegarów zastosowano wyświetlacz o przekątnej 12 cali. Do sterowania multimediami czy klimatyzacja służą nam dwa kolejne wyświetlacze o przekątnej odpowiednio 10 i 8 cali. Samochód rozpoznaje głos i gesty, a Do tego pozwala kontrolować się za pomocą smartfona. Audi A6 wyposażone jest w system jazdy autonomicznej pozwalający samodzielnie jechać po autostradzie oraz parkować. Ponadto samochód po wykryciu przeszkody na swojej drodze zahamuje w celu zmniejszenia szkód.
Wnętrze nawiązuje do klasy Premium swoim wykonaniem. Wokół pełni jest alcantary, skóry, drewna i aluminium. Klient ma do dyspozycji szeroką paletę kolorów wnętrza i materiałów. Pomimo zastosowania dużej ilości aluminium i ostrych kształtów w środku oraz małej kierownicy samochód sprawia wrażenie bardziej spokojnego niż sportowego. Jest to jednak limuzyna, więc wrażenie jest jak najbardziej słuszne. Zdanie na temat spokojności samochodu zmienimy, gdy się nim przejdziemy .
Pod maską narazie znajdziemy dwa silniki. Jest to benzynowy silnik 3.0 V6 o mocy 340KM I 500Nm oraz Diesel 3.0 V6 o mocy 286KM i 620Nm. Oba pozwalają osiągnąć 250km/h, a przyspieszenie oscyluje w granicach 5 sekund. W późniejszym czasie gama poszerzona zostanie o dodatkowe silniki. Wszystkie V6 standardowo wyposażone są w napęd Quattro, a jednostki mniejsze w napęd na przód. Dodatkowo wszystkie A6 są wyposażone w technologie o nazwie mild-hybrid, czyli alternator- rozrusznik RSG sprzężony z bateriami litowo-jonowymi. Dzięki takiej technologii możemy zaoszczędzić nawet 0.7 litra na 100km i "żeglować" w zakresie 55-160 km/h.
Pod koniec tego roku pojawią się nowe silniki. Pierwsze egzemplarze zobaczymy na drogach już w czerwcu. W 2019 roku gama poszerzy się o wersję Avant, a później wersje S i RS6.
Standardowo samochód naszpikowany jest nowoczesnymi technologiami. Zamiast analogowych zegarów zastosowano wyświetlacz o przekątnej 12 cali. Do sterowania multimediami czy klimatyzacja służą nam dwa kolejne wyświetlacze o przekątnej odpowiednio 10 i 8 cali. Samochód rozpoznaje głos i gesty, a Do tego pozwala kontrolować się za pomocą smartfona. Audi A6 wyposażone jest w system jazdy autonomicznej pozwalający samodzielnie jechać po autostradzie oraz parkować. Ponadto samochód po wykryciu przeszkody na swojej drodze zahamuje w celu zmniejszenia szkód.
Wnętrze nawiązuje do klasy Premium swoim wykonaniem. Wokół pełni jest alcantary, skóry, drewna i aluminium. Klient ma do dyspozycji szeroką paletę kolorów wnętrza i materiałów. Pomimo zastosowania dużej ilości aluminium i ostrych kształtów w środku oraz małej kierownicy samochód sprawia wrażenie bardziej spokojnego niż sportowego. Jest to jednak limuzyna, więc wrażenie jest jak najbardziej słuszne. Zdanie na temat spokojności samochodu zmienimy, gdy się nim przejdziemy .
Pod maską narazie znajdziemy dwa silniki. Jest to benzynowy silnik 3.0 V6 o mocy 340KM I 500Nm oraz Diesel 3.0 V6 o mocy 286KM i 620Nm. Oba pozwalają osiągnąć 250km/h, a przyspieszenie oscyluje w granicach 5 sekund. W późniejszym czasie gama poszerzona zostanie o dodatkowe silniki. Wszystkie V6 standardowo wyposażone są w napęd Quattro, a jednostki mniejsze w napęd na przód. Dodatkowo wszystkie A6 są wyposażone w technologie o nazwie mild-hybrid, czyli alternator- rozrusznik RSG sprzężony z bateriami litowo-jonowymi. Dzięki takiej technologii możemy zaoszczędzić nawet 0.7 litra na 100km i "żeglować" w zakresie 55-160 km/h.
Pod koniec tego roku pojawią się nowe silniki. Pierwsze egzemplarze zobaczymy na drogach już w czerwcu. W 2019 roku gama poszerzy się o wersję Avant, a później wersje S i RS6.
Można pomarzyć o takim Audi ;). Zakup to niesamowite pieniądze. Ja przepadam jednak za starszymi modelami :D
OdpowiedzUsuńJestem dość sceptycznie nastawiony do mild-hybrid. Moim zdaniem zbędne udziwnienie, które na dłuższą metę nie przełoży się wcale na oszczędności. Nie mniej jednak fajna premiera i jest co podziwiać :)
OdpowiedzUsuńUwielbiam takie wystawy i patrzeć na te błyszczące samochody. Sam staram się stosować takie profesjonalne autokosmetyki. Najlepszy widok dla mnie gdy mój samochód jest tak wypolerowany, że można się w nim przejrzeć.
OdpowiedzUsuńLakier tego samochodu robi na mnie duże wrażenie. Sama na co dzień staram się stosować profesjonalne pasty polerskie samochodowe, które pomogą mi jak najdłużej utrzymać tak spektakularny efekt. W końcu tylko właściwa pielęgnacja pozwoli zachować lakier w takim stanie jakby dopiero wyjechał z salonu :D
OdpowiedzUsuńStawiam na www.zadbaneauto.pl i muszę przyznać, że karoseria w moim aucie wygląda rewelacyjnie.
OdpowiedzUsuń