W 2013 roku do gamy modeli 208 wprowadzono wersję GTi będącą następcą legendarnego Peugeota 205 GTi.
W palecie silników znajdują się dwa trzycylindrowe motory - 1.0 i 1.2, których moc wynosi odpowiednio 68 i 82 KM. Oferowany jest także silnik 1.4 VTi o mocy 95 KM oraz 1.6 VTi o mocy 120 KM. Topowy silnik to turbodoładowana jednostka 1.6 THP rozwijająca moc 156 KM, a w wersji GTi 200 KM. W palecie silników wysokoprężnych znajduje się wersja 1.4 HDi o mocy 82 KM, która w specyfikacji e-HDI, w połączeniu ze zautomatyzowaną skrzynią biegów spala 3,4 l paliwa na 100 km. Dostępna jest także jednostka 1.6 HDi w dwóch wersjach mocy: 92 i 115 KM.
Podczas 69. Rajdu Polski w okolicach Mikołajek debiutował najnowszy model rajdowy Peugeot 208 R2. Za kierownicą auta zasiadł Bryan Bouffier.
W 2013 roku firma Peugeot przygotowała dwie wersje rajdowe samochodu. Są to Peugeot 208 T16 Pikes Peak przygotowany do udziału w imprezie Pikes Peak oraz Peugeot 208 GTI 24H Nurburgring. 208 T16 Pikes Peak napędza centralnie umieszczony silnik V6 z podwójnym turbo o mocy 875 KM. Auto waży zaledwie 875 kg co daje stosunek mocy do masy 1:1. 208 T16 Pikes Peak rozpędza się od 0 do 100 km/h w 1,8 s. 208 GTI 24H Nurburgring ma wystartować w 24 godzinnym wyścigu na torze Nurburgring. Producent wystawi dwa egzemplarze modelu Peugeot 208 GTI 24H Nurburgring, zaś za kierownicę zasiądzie w sumie 8 kierowców. Pod maską drzemie 300-konna jednostka napędowa.
W lutym 2015 roku Peugeot zaprezentował odświeżoną wersję modelu 208. Zmiany objęły głównie pas przedni - zmieniono kształty świateł, zderzaka i lamp przeciwmgłowych. We wnętrzu pojawił się nowy wyświetlacz systemu multimedialnego o przekątnej 7-cali i nowe listwy dekoracyjne. W gamie modelowej 208 zadebiutował też pakiet stylistyczny GT Line obejmujący m.in. lakierowany na czarny połysk grill, 17-calowe felgi czy sportowe, pół-skórzane fotele. Zmodernizowany Peugeot 208 trafi do salonów w połowie 2015 roku.
Mały ale wariat :) Wersja rajdowa roboty swoje. Pozdrawiam!
OdpowiedzUsuńNiewyobrażalna dla mnie moc :) Istny piorun. Ciekawe jak często w takich rajdówkach musi być przeprowadzana wymiana oleju:D
OdpowiedzUsuń