Benzynowy motor 1.6 l ma 205KM, a dwulitrowy diesel 180 KM. Jak odróżnić wersję GT od zwykłej? Mianowicie oprócz plakietki GT i osiągów zmieniony został grill, lakierowane na czarno obudowy lusterek i lekko poszerzone progi. Pojawił się też dyfuzor i atrapa podwójnego wydechu. GT ma specjalny dla siebie lakier o nazwie Magnetic Blue.
Podstawowy Peugeot 308 z benzynowym silnikiem o pojemności 1.2 l miał 130KM, a z dieslem 1.6 l 115KM. Mało. Francuzi jednak ratują sytuację. Oto pojawia się Peugeot 308 GT. Nowszy, mocniejszy i po lekkim faceliftingu.
Konstrukcja zawieszenia nie zmieniła się. Jedynie jego charakter. Przód jest sztywniejszy o 10 proc, a tył o 20 proc. Zostało także obniżone o 7 mm przodu i 10 mm z tyłu. Silnik lubi wysokie obroty. Przy 2000 obr./min daje dużo momentu obrotowego, ale jeszcze więcej przy 4000 obr./min.
308 GT kombi |
W GT znajduje się przycisk Sport, który zmienia kolor zegarów na czerwony, relacja na gaz jest ostrzejsza, a silnik brzmi brzmi lepiej. Niestety. Nie jest to spowodowane otwarciem układu wydechowego, a jedynie sztuczny dźwięk generowany przez głośniki.
Oprócz hatchbacka GT dostępne jest kombi, droższe o 4700 zł.
Dane techniczne:
Silnik: 1598 cm3, napęd na przód, 205KM, 285Nm
Spalanie: 5,6l/100km
Osiągi: 0-100 7,5s, maks 235 km/h
Masa: 1200 kg
Cena: 99 900 zł
Jeśli chcesz przeczytać o poprzednim samochodzie, czyli Peugeot 2008 kliknij TUTAJ
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz