15.00
Zielona flaga zawodnicy wystartowali!!!
15.01
Już na zakręcie Dunlopa doszło do kolizji samochodu Rebelliona z numerem 1 oraz DragonSpeed #10. W wyniku starcia Rebellion stracił "nos".
15.05
Rebellion już zjechał do boksu, aby naprawić przód!
15.10
Dwie Toyoty walczą o prowadzenie w wyścigu. Tor uznany jest za mokry, więc kierowcy są instruaowani, aby włączyć światła deszczowe.
15.14
Buemi #8 osiągnął najszybszy czas podczas okrążenia- 3:17.933
15.24
Porsche z numerami #92 i #91 prowadzą w swojej klasie GTE Pro. Zapowiada się zacięta rywalizacja między samochodami.
15.27
Ferrari 488 GTE #54 obejmuje prowadzenie w klasie GTE Am.
15.34
Pierwszy samochód klasy LMP2 wjechał do TOP 5. Jest to samochód Panis Barthez z numerem 23.
15.43
Toyota z numerem 8 ustanowiła nowy najszybszy czas - 3:17.658
15.49
Właśnie doszło do pierwszej zmiany kierowców. Kèvin Estre zastępuje Michaela Christensena w Porsche #92
15.57
Na zakręcie Porsche wypadło z toru Ferrari #85 I przejechało po żwirze. Na szczęście obyło się bez uszkodzeń.
15.59
Numer #6 ma problem w zakręcie Porsche i zwalnia. Jest proszony o zjazd do boksu.
16.00
Klasyfikacja po 1h
16.17
DragonSpeed #31 stracił koło między Indianapolis a Arnage i toczy się do boksu. Przykra sytuacja.16.28
Kierowca Formuły E ustanowił rekordowy czas w klasie LMP2 - 3:28.804
16.32
Ferrari 488 GTE #51 ma kapcia w lewej tylnej oponie i wraca do boksu.
16.35
Nałożono pierwszą karę: Rebellion #6 za opuszczenie boksu na rolkach
16.43
Wprowadzono slow zone w Indianapolis
16.59
Toyota #7 wyprzedziła Toyotę #8 i objęła prowadzenie w wyścigu
17.00
17.14
Zniesiono slow zone spowodowaną przez zniszczenie tarki
17.29
Kierowca z Ferrari 488 GTE EVO #71 wydaje sie być sfrustrowany pozycją za Porsche
18.00
18.24
Toyota #8 z Fernando Alonso obejmuje prowadzenie w wyścigu
18.30
Jensen Button w samochodzie numer 11 spędził półtorej godziny w boksie. Ma bardzo dużo do nadrobienia.
18.38
Trzy samochody bezpieczeństwa na torze!!!
18.42
Oreca 07-Gibson #38 przebił oponę i roprowadził ją po torze. Zaowocowało to wyjechaniem samochodu bezpieczeństwa.
18.54
Po 15 minutach samochody bezpieczeństwa zjechały z toru
19.00
19.17
Bykolles Racing Team #4 po kontakcie z Porsche wyjechał poza tor co sprawiło, że wyjechał samochód bezpieczeństwa
19.46
Samochód bezpieczeństwa zjeżdża. Toyota wykorzystała ten czas i przeprowadziła serwis w pit stopie
19.53
Alonso prowadzi na 75 okrążeniu
20.00
20.57
Samochód #32 Lieger JS P217 poza torem!
21.00
21.03
Alpine #36 obrócił się i jest skierowany w kierunku przeciwnym do jazdy na torze
21.22
Pomiędzy Toytami będącymi na przodzie około 2 sekund różnicy
21.33
#4 ENSO CLM P1/01-Nismo opuszcza wyścig ze względu na kolizje!
21.52
Kolejny samochód na zakręcie Porsche wypadł z toru i wprowadzono slow zone
22.00
22.38
© Jean-Philippe BOYER (ACO) |
22.59
Pomiędzy Toyotami jest już 10 sekund różnicy. W numerze #8 doszło do zmiany kierowców
23.00
23.04
#17 opuściłotor na zakręcie Porsche podczas gdy Aston Martin #90 zrobił to samo na Raccordement
23.14
Jackie Chan DC Racing #37 Oreca 07-Gibson jest naprawiany w boksie
23.22
DragonSpeed #31 dymi się
23.34
Bez skutku numer 17 próbował powrócić na tor. Zakończyło to się kłębami dymu.
23.40
Porsche zdecydowało, że 94 nie wróci na tor, ponieważ nie da się to w pełni naprawić. Ze względu na bezpieczeństwo został wycofany.
00.00
00.02
Północ minęła a BMW serii 8 toczy walkę z Porsche 911 RSR w klasie GTE PRO
00.21
#17 SMP Racing wycofuje się z wyścigu przez uszkodzenia
01.00
01.19
BMW M8 GTE #81 został ukarany za wspomaganie rolkami
01.44
Toyota #7 ponownie objęła prowadzenie nad Toyotą #8 z Alonso
02.00
Kuba Giermaziak zszedł z anteny Eurosport. Bardzo miło słuchać osoby z takim doświadczeniem
02.04
Pokazano żółtą flagę, numer #25 ma problemy, widać dym, a samochód zgasł
02.06
Samochód został uruchomiony, kierowca wraca do pit lanu. Toyota przejechała 180 okrążeń
02.08
Gdy Toyota #8 wyjechała z boksu w jej miejsce wjechała Toyota lider #7. Alonso spokojnie wyjechał w przeciwieństwie do poprzedniego wyjazdu gdzie prawie potrącił mechanika i cofnął co jest nie dozwolone
02.18
Widać zmęczenie u kierowców. Coraz częściej opuszczają tor na zakrętach. #25 wciąż w garażu
02.27
Ginetta #6 po rozległych problemach z elektryką przerywa wyścig, a Ferrari #85 zyskało sekundę w swojej klasie po wyprzedzaniu BMW M8 GTE #84
02.32
Kevin Estre mówi, że nie należy jeździć na pamięć tylko kontrolować sytuację na żywo. Na torze znajduje się dużo pyłu i łatwo wypaść z trasy
02.41
Numer 41 opuścił tor w DragonSpeed więc wprowadzono slow zone
03.00
Côme Ledogar - Jazda w nocy jest bardzo wymagająca. Ćwiczyliśmy gdzie wyprzedzać wolniejsze samochody, aby ograniczyć ryzyko."
Właśnie minęło 12h wyścigu!
03.04
#25 wraca do gry! Trudno w zasadzie powiedzieć do gry, raczej na tor, bo ma 75 okrążeń straty. Dosyć dużo, ale jeszcze połowa wyścigu.
03.17
Alonso traci 1 minutę i 16 sekund do pierwszej Toyoty. Zaatakuje czy zachowa dystans?
W BMW M8 GTE z numerem 82 wymieniane są hamulce.
03.23
Roman Rusinov kolejnym kierowcą, który opisuje jak trudnym wyścigiem jest Le Mans. Całkiem innym niż wyścig w SPA, który Roman wygrał.
03.29
Rebellion #3 zajmujący 4 miejsce wjechał do garażu na dłuższą naprawę, jednak ma ponad 20 okrążeń przewagi nad niższymi miejscami, czyli około godziny czasu
03.35
Ford #67 walczy o utrzymanie 5 miejsca w swojej klasie z Fordem #69, który go atakuje
03.44
W GTE Am Porsche #56 jest atakowane przez Ferrari #54 i próbuje utrzymać 5 miejsce. Rebellion #3 wrócił na tor mimo, że stracił wiele okrążeń.
03.49
Pali się samochód kategorii LMP2 - najprawdopodniej pali się jakiś płyn. Może to wykluczyć z wyścigu auto.
03.54
Nadpalona izolacja turbosprężarki w samochodzie Dallara P217 - Gibson #29 Podłączono komputer do diagnozy problemu.
#40 Oreca 07-Gibbson znajduje się poza torem. Samochód uderzył w bandę gdyż nie skręcił na szykanie. Noe kest uruchomiony i stoi tyłem do kierunku jazdy. Wprowadzono żółtą flagę.
03.59
Ferrari #61 z kategorii GTE Am stracił kontrolę nad autem i wpadł z zakrętu, jednak obyło się bez uszkodzeń. Możliwe, że w wyniku wypadku #40 uszkodzono barierę energochłonną i trzeba będzie ją wymienić. Obowiązuje slow zone
4.00
4.11
Samochód z numerem #28 zawitał na dłużej w boksie z powodu jakiejś naprawy.
4.27 Wprowadzono żółtą flagę, samochód #37 wypadł i obrócił się przy wyjściu z zakrętu Porsche. #39 dostaje karę za wyprzedzanie podczas żółtej flagi.
4.29
Auto z numerem 37 niespodziewanie rusza i kontynuuje wyścig mimo, że został podniesiony przez dźwig
4.39
Różnica pomiędzy dwoma Toyotami wynosi ponad 7 sekund!
5.00
5.11
Wyścig opuszcza już szósty samochód. Tym razem G-Drive Racing #40 Oreca 07
5.17
W Fordzie z numerem 68 wymieniane będą hamulce. Wcześniej do boksu zjeżdża Ford z numerem 69 na wymianę opon oraz Covette
5.35
Na razie wyścig przebiega spokojnie
5.41
#38 Jackie Chan jest pchany do alei serwisowej. Następuje zmiana kierowców w samochodzie, a we Francji noc zmienia się już w dzień. W Polsce mamy jasno od około godziny.
5.52
Ho Pin Tung: Mieliśmy problem z oponą oraz pompą paliwa, która nie wypompowywała do końca.
5.53
DragonSpeed lekko się zagotował i jest wprowadzany do garażu. Do końca zostało 9 godzin
6.00
6.33
Toyota #8 przejęła prowadzenie nad #7 I całym wyścigiem
6.38
#47 przeszło szybką naprawę przodu, a Ferrari #82 wypadł i z zakrętu Porsche i zostało przeniesione przez dźwig.
6.43
Z udziału wyścigu wycofało się jedno BMW M8 GTE. W stawce zostało już tylko jedno BMW.
7.00
7.22
#10 DragonSpeed BR uderzył w opony na zakręcie Porsche
7.40
Dwie Toyoty dostały minutę kary za wyprzedzanie w slow zone
7.53
#28 przejechał po żwirze i się w nim zatrzymał
8.00
8.13
Załoga z DragonSpeed #10 w wyniku incydentu kończy swoją przygodę z Le Mans
9.00
9.03
Ferrari 488 GTEEVO #51 najechało na tył Porsche Świnki #92
9.13
Po zamieszaniu z Porsche #99 i małym wypadku Forda GT #68 samochód bezpieczeństwa wyjeżdża na tor
9.23
9.48
Samochód bezpieczeństwa zjeżdża z toru!
9.59
Ligier JSP217-Gibson wylądował w żwirze i wraca do boksu. Chyba coś sobie uszkodził
10.00
10.21
Ligier #23 ma nie planowany pit stop i wjeżdża do garażu
10.34
Do boksu zjeżdża Porsche #92 i Ford GT #68. Co ciekawe są to liderzy w swojej klasie. Obowiązuje slow Zone.
10.50
Ciekawa rywalizacja w klasie LMP2. Następuje ciągła rotacja miejsc
10.59
Kolejny samochód wyjechał poza tor, a Toyota #8 przybrała pobocze
11.00
11.27
Porsche 911 RSR #91 i Ford GT #68 walczące zacięcie o 2 miejsce w tym samym czasie w boksie
11.40
Samochód Ligier #23 wraca na tor po godzinie w boksie
11.43
Toyota #7 po problemach w szykanie obrócił się i stracił parę sekund
12.00
12.15
Problemy jednego z bolidów klasy LMP2, #35 toczy się do boksu
12.31
Ferrari #85 wypadło w żwir przed drugim sektorem. Bardzo duża strata czasu, a było 2 miejsce w klasie.
12.33
Aston Martin #97 porusza się z prędkością 120 km/h. Są problemy techniczne
12.38
Dlaczego Alonso wykonał wheel spina przed startem z boksu? Czy to zgodne z przepisami?
13.00
13.13
Zaczyna padać lekko deszcz na torze. Jeśli będzie się nasilać może dość do sporych rotacji w klasyfikacji
13.20
Na trochę ponad półtorej godziny przed końcem w Toyocie #7 zablokował się limiter na prędkości slow zone. Auto porusza się z prędkością 80 km/h. Co się dzieje? Czyżby powtórka z rozrywki i pech Toyoty?
13.26
Limiter się odblokował i Toyota #7 jedzie z normalną prędkością. Mimo to zjeżdża do boksu.
13.28
Najprawdopodniej zwolnienie było spowodowane niezresetowaniem komputera dot. tankowania i auto przełączyło się w ekonomiczny tryb oszczędzający paliwo
13.33
Aston Martin poza torem i jest przenoszone do alei serwisowej. Wprowadzono slow zone
14.00
Na razie wszystko przebiega spokojnie. Została ostatnia godzina wyścigu!!!!
Jenson Button ma problemy z silnikiem i stoi poza torem. Cóż za dramat po 23 godzinach.
14.19
Ostatnie pit stopy Porsche #91 i Forda GT #68.
DO KOŃCA 40 MINUT!!!
Toyota #7 ukarana na 10 sekund za przejechanie za dużo okrążeń na jednym tankowaniu, a do tego musieli się toczyć przez całe okrążenie
14.20
W GTE PRO na czele dwa Porsche #92 #91 a za nimi Ford GT #68
W GTE Am również Porsche #77 na czele a za nim Ferrari #54 #85
14.23
Prototyp LMP2 na wyjściu z szykany Forda obrociny o 360 stopni. Na szczęście bez kontaktu
14.30
Rebellion #1 ostatni raz w boksie. Zostało 30 minut
14.40
Oreca 07-Gibbson #26, czyli lider LMP2 w boksie na ostatnie tankowanie. Zostało 20 minut!
14.45
Toyota może być już raczej pewna, że jako druga Japońska drużyna wygra w historii Le Mans. Będzie to jej pierwsze zwycięstwo
14.50
Wszyscy czekamy z niecierpliwością na biało-czarną flagę w szachownicę. Otwieramy ostatnie 10 minut!
14.54
Dwie Toyoty mimo różnicy okrążeń jadą obok siebie. To będzie historyczny moment dla Toyory, gdy auta przejadą metę w tym samym czasie! Przedostatnie okrążenie!!!
14.55
3 sekundy różnicy między 3 a 4 miejsce w LMP2! Będzie ostro do końca!
14.57
Ostatnie okrążenie! Toyoty obok siebie!
14.58
Zaczyna się świętowanie. Już nic nie powinno się wydarzyć.
14.59
Ostatnie zakręty, ostatnie wyprzedzania, ostatnie proste! Zbliża się koniec Le Mans!
15.00
Pewne zwycięstwo Toyoty! Rozpoczęcie świętowania! Tempo zwalnia.
15.01
KONIEC!
15.11
Ostatnia klasyfikacja
Na koniec pragnę podziękować wszystkim obecnym ze mną przez cały czas trwania relacji. Naprawdę zaskoczyliście mnie swoją ilością. Jeśli ktoś ma jakieś uwagi, spostrzeżenia lub chce podzielić się swoimi wrażeniami zapraszam do komentowania. Do wszystkiego się ustosunkuję. To już koniec tegorocznego Le Mans. W lipcu odbędzie się Le Mans Classic, więc jeśli mają Państwo ochotę mogę przeprowadzić relacje. Ja się z Wami żegnam i do usłyszenia w kolejnych artykułach oraz felietonach.
Relacja prowadzona przy pomocy lemans.org oraz transmisji na kanale Eurosport. Źródło zdjęć: La Mans page
Ależ relacja! :) Czytając to czułem się tak, jakbym to oglądał na żywo :)
OdpowiedzUsuńCieszę się, że relacja zapewnia takie wrażenia :D
UsuńSuper relacja! Robisz świetną robotę :)
OdpowiedzUsuńMiło słyszeć takie słowa *_*
UsuńGenialna relacja!
OdpowiedzUsuńWięcej tego typu relacji, kapitalna robota!
OdpowiedzUsuń