Porsche Panamera GTS wchodzi na rynek


     Panamera GTS dla Porsche to ważny element w całej układance, gdyż to właśnie samochody z tym emblematem cechują się sportowym charakterem niekoniecznie dysponując największą mocą. 

     Informacja świeża jak pieczywo w Lidlu - Porsche Panamera GTS 2019 właśnie debiutuje i to w obu odmianach nadwozia! Dlaczego to takie ważne? Ano dlatego, że jest to jedno z brakujących ogniw w rodzinie Panamera oraz wyjaśnia zarejestrowanie 3 numerów VIN pod koniec lipca przez Porsche. Pozostałych samochodów z tej zabawy VIN-ami nie rozszyfrowaliśmy jeszcze, ale to kwestia czasu.


     Nowa odmiana GTS została wyposażona w czterolitrowe V8 o mocy 460 KM, a to z kolei aż 20 koni mechanicznych więcej niż w poprzedniej generacji. Oprócz tego zwiększono moment obrotowy o 100 Nm (obecnie 620 Nm), a za jego przełożenie odpowiada skrzynia PDK o ośmiu przełożeniach. O najlepsze przekazanie mocy na drogę dba napęd wszystkich czterech kół, który zapewnia niesamowite osiągi i przyczepność w każdych warunkach.


     Sprint do setki to kwestia 4,1 sekundy zamiast wcześniejszych 4,4 sekundy, niezależnie od rodzaju nadwozia. Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 292 km/h dla normalnej wersji i 289 km/h dla kombi, czyli Sport Turismo. Żeby zatrzymać prawie dwu tonowy samochód z prędkości w okolicach 300 km/h potrzeba odpowiednich hamulców, które w tym przypadku mają 390 mm średnicy z przodu i 365 mm z tyłu. Co ciekawe Porsche podaje, że spalanie ma wynosić 10,3 litra (10,6 litra dla Sport Turismo). Ciekawe czy tym razem również pokuszono się trochę o manipulację?


     Wizualnie samochód można rozpoznać spośród innych odmian Panamery po felgach i pakiecie stylistycznym. Pojawiło się wiele ciemnych elementów jak na przykład tylna część w okolicy dyfuzora czy nowe progi. Oprócz tego standardowo GTS wyjeżdża z fabryki na 20-calowych felgach Panamera Design.


     Samochód aż kipi od sportowych elementów. Kluczową rolę odgrywa trójkomorowe zawieszenie, które mimo, że jest adaptacyjne i zostało obniżone o 10 mm to nastawione jest na jazdę sportową. W środku nie mogło zabraknąć elementów z aluminium oraz czerwonych przeszyć tapicerki. Napisy GTS zostały umieszczone między innymi na zagłówkach. Nowością wprowadzoną do całej rodziny przy okazji debiutu GTS jest wyświetlacz head-up z możliwością konfiguracji.


     Nową Panamerę GTS można już zamawiać, a jej cena u naszych zachodnich sąsiadów wynosi 138 493 Euro za limuzynę oraz 141 349 Euro za Sport Turismo, co daje prosty rachunek, że oba modele będą kosztować w Polsce ponad 600 tysięcy złotych. Nową odmianę zaprezentowano w kolorze czerwonym i to chyba ten kolor był najczęściej wybierany u poprzednika. Według mnie najbardziej pasuje do charakterystyki auta i dodaje sportowego charakteru niepozornej limuzynie lub rodzinnemu kombi.





Foto. Porsche

1 komentarz:

  1. Świetny wóz i wspaniałe osiągi. Też byłem ciekawy, co Porsche wypuści ze swojej stajni. Nie zawiedli mnie!

    OdpowiedzUsuń