Porsche 911 Speedster Concept - Godny koniec obecnej 911


     W Porsche kończy się pewna era i czas pożegnać dotychczasową odmianę 911. Zbiega się to z jubileuszem 70-lecia marki i z tej okazji powstało 911 Speedster.

     O tym modelu mówiło się już jakiś czas temu, ale teraz znamy dokładne szczegóły i możemy poznać jego prawdziwe oblicze. Porsche 911 Speedster to połączenie klasycznego 356 z nowymi 911-stkami. Już z samego założenia połączenia legendy oraz jednych z piękniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów nowy model jest wręcz skazany na sukces.


     Czerwone jest szybsze, więc postanowiono zastosować ten kolor w przypadku modelu wieńczącego produkcję obecnej 911. Oficjalnie ten kolor nazywa się Guards Red i występuje wszędzie. Od nadwozia przez emblematy na progach, tapicerkę, szycia na fotelach, zaciski aż po lampy. Na próżno szukać tutaj radia czy klimatyzacji, bo idea samochodu jest inna. Ma jeździć najlepiej jak to możliwe i podkreślić dorobek i znaczenie 911.


     Jeśli na pierwszy rzut oka widzicie w tym samochodzie Carrere 4 to słusznie, gdyż całe nadwozie pochodzi właśnie z tej odmiany i było bazą do dalszych działań. Z przodu wymieniono maskę oraz błotniki na kompozytowe z elementami włókna węglowego w celu zmniejszenia masy. Tylna linia nadwozia jest wyraźnie obniżona dzięki zastosowaniu niepozornej osłony zamiast standardowego dachu ze stelażem. Już od przodu widać, że 911 Speedster został stworzony z myślą o opływowości, gdyż przednia szyba została zmniejszona, a boczna linia gwałtownie opada.


     Lusterka nawiązują do klasycznych kształtów, a smaku całości dodaje wlew paliwa umieszczony w niecodziennym dla współczesnych samochodów miejscu, czyli na środku maski. Swoją drogą kierowca będzie musiał się nagimnastykować, żeby nie porysować lakieru przy tankowaniu. 911 Speedster wyróżnia się spośród pozostałych modeli światłami, które przyjmują bardziej tradycyjną formę lecz wciąż wykorzystują nowoczesne technologie.


     Nad nowym modelem czuwali prawdziwi specjaliści i mistrzowie w swoim fachu. Samochód napędzany jest silnikiem o mocy 500 KM i wykorzystuje technologię prosto z modelu GT2 RS dzięki czemu nie ma wątpliwości, że jeździ świetnie i jest idealnym ukoronowaniem historii 911. Za przełożenia biegów odpowiada 6-biegowa skrzynia manualna, która z kolei została umieszczona na podwoziu pochodzącym z GT3 RS.


     Dla wszystkich chętnych na ten niesamowity model mam koszmarną wiadomość. Nie dość, że cena będzie grubo przewyższała milion złotych to jest to limitowana produkcja do 1948 egzemplarzy. Być może będzie to jedna z lepszych inwestycji w nowe samochody, podobnie jak 911 R. Produkcja ma ruszyć w 2019 roku, a pierwsze egzemplarze spodziewane są nie wcześniej niż IV kwartale. Pozostaje Nam tylko liczyć na Polski egzemplarz i szukać Speedstera na ulicy.


Foto: Carscoops

2 komentarze:

  1. Szybkie samochody to coś co lubię....

    OdpowiedzUsuń
  2. Całkiem ciekawy koncept :). Umiejscowienie wlewu paliwa jest dość zabawne, ale w ten sposób się wyróżnia. Ciekawe czy uda się nam go obejrzeć za jakiś czas na żywo.

    OdpowiedzUsuń