Nowa 911 to naprawdę ładne auto z ciekawą historią


     Wraz z nową generacją postawiono na powrót do korzeni 911-stki. Od teraz każdy będzie chciał jechać za 911-stką, aby móc popatrzeć na jej zgrabny tył.

     O tym, że obecna generacja 911 się kończy i czas na jej nowe wydanie wiemy od dawna, a wraz z upływem czasu dowiadujemy się coraz więcej na temat zarówno samego auta jak i premiery. Pierwsze zdjęcia, na których możemy zobaczyć 911 przyłapane w ruchu ulicznym obiegły świat już jakiś czas temu. Teraz czas dowiedzieć się nieco więcej o aspektach technicznych.


     Wraz z kolejnymi eventami motoryzacyjnymi możliwości na miejsce pokazania nowego modelu powoli się wykruszają, a teraz najpewniejszą opcją są listopadowe targi w Los Angeles. To właśnie tam Porsche ma pokazać model 911 o oznaczeniu generacji 992 i tym samym wyznaczyć nową drogę rozwoju nie tylko 911, ale i innych sportowych modeli niemieckiej firmy.


   Wizualnie wiemy bardzo dużo na temat nowej generacji, gdyż jakiś czas temu jeden z egzemplarzy testowych poruszał się po ulicach bez kamuflarzu. Nie wiadomo czy było to celowe czy po prostu ktoś zapomniał, że nie może wyjechać bez odpowiedniego maskowania, ale wiele cech charakterystycznych i zmian ukazało się oczom całego świata. Później coraz częściej widzieliśmy samochód na ulicach i torach całego świata. Najważniejszą ze zmian w wyglądzie zewnętrznym jest tylny pas świetlny znany m.in. z Panamery i Cayenne oraz umiejscowienie 4 końcówek wydechu w nowym zderzaku. Przód został uproszczony i pozbawiony wielu niepotrzebnych kształtów. Całość ma nawiązywać do klasycznych modeli Porsche i początków 911-stki w nowoczesnym wydaniu.


     Jeśli chodzi o wnętrze to wystarczy spojrzeć na Panamerę, aby zrozumieć nową stylistykę. Dwa duże ekrany będą królować we wnętrzu. Wielkich zmian nie należy oczekiwać, co najwyżej większość funkcji będzie dostępna z poziomu ekranu oraz będzie lepsza organizacja i porządek. Oczywiście klienci będą mieli do dyspozycji najlepsze materiały oraz wysokiej jakości sprzęt audio, chociaż w przypadku Porsche dźwięk silnika jest znacznie lepszy niż audio za kilkadziesiąt tysięcy złotych.



Post udostępniony przez Georg Grünewald (@georggruenewald)

     Największe jednak zmiany zaszły pod maską i to tutaj pojawiło się wiele plotek. Najbardziej kontrowersyjne było rzekome stworzenie w pełni elektrycznej 911-stki. Mogę wszystkich na ten moment uspokoić, bo Porsche nie ma takich planów, przynajmniej na razie. Zamiast tego powstanie Taycan i dopiero później zostanie rozważona taka opcja. Pojawi się natomiast hybryda co zapewne wyda się niektórym niedorzeczne i będzie to pewnego rodzaju profanacja kultowej 911-stki, ale takie niestety są normy ekologiczne. Na początek Porsche przygotowało 3-litrowe turbodoładowane boxery generujące 390 i 450 KM dla odmiany Carrera. Dzięki uturbieniu jednostek osiągnięto wyższą moc i lepsze osiągi. Od teraz manualna skrzynia biegów dysponuje 7 biegami, a automatyczne PDK 8.


     W pierwszym kwartale 2019 roku pierwsze egzemplarze trafią do klientów i będzie to Carrera oraz Carrera S. Sukcesywnie oferta będzie powiększana o kolejne warianty takie jak nowe GT3 czy Turbo S. Ceny nie są jeszcze znane.



Foto: Carcoops, Autoexpress oraz tak jak wskazuje znak wodny umieszczony na zdjęciach

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz