Audi Q8: Sportowy SUV do którego się przekonam?


     Moda na SUVy trwa i pojawiają się kolejne mofele w ofercie producentów. Do gamy Audi dołącza Q8, które wygląda jak Audi Q2 zwiększone do rozmiarów Q7. Wypełnione zaawansowaną technologią pozwala niemieckiej firmie stać się jeszcze bardziej konkurencyjną na tym rynku i pokazuje w jakim kierunku Audi zmierza ze swoją stylistyką.


     W zasadzie Q8 jest bardziej zadziorną i agresywną wersją Q7. Bardziej sportowy charakter względem modelu niżej w gamie został uzyskany dzięki obniżeniu, skróceniu i poszerzeniu nadwozia. Q7 jest modelem dostojnym, idealnym do spokojnej podróży w cichych warunkach i nie straszny mu lekki teren. W przypadku Q8 mamy do czynienia z autem, które aż prosi się, aby poszaleć. Jeśli dodamy do tego zaawansowaną technologię, która tutaj występuje na wszystkich płaszczyznach otrzymujemy samochód zapewniający niezapomniane wrażenia, wyróżniający się na ulicy i .... SUVa. Może to jest ten moment, w którym się do nich przekonam?


     Z zewnątrz rzuca się w oczy grill Singleframe znany z konceptów połączony z wąskimi światłami diodowymi Matrix LED. Do tego dwa wloty powietrza po bokach zderzaka i osłona silnika zachodząca na zderzak, która przypomina, że mamy do czynienia z SUVem. Z boku widać idealnie wszystkie zabiegi zastosowane w stosunku do Q7, czyli obniżone i skrócone nadwozie oraz zastosowane ostre kształty. Tylna szyba przy słupku C została zmniejszona o połowę, a pod szybami przebiega wyraźna linia. Linia dachu jest wyraźnie skrócona, za to szyba opada pod kątem ostrym co daje wrażenie rozciągnięcia. Z tyłu znajduje się pas świetlny (takie trochę Gwiezdne Wojny 😜) biegnący przez całą szerokość tylnej klapy bagażnika. Nie znajdziemy tutaj jak w Q7 wcięcia na tablicę rejestracyjną tylko równą powierzchnię.


     Na pokładzie znajdziemy cały arsenał technologii jakimi dysponuje Audi. Wśród nowości znalazł się między innymi system czterech skrętnych kół poprawiający stabilność samochodu i adaptacyjne zawieszenie pozwalające na podniesienie auta nawet o 9 centymetrów. Do tego stosowany ze względu na emisję spalin system mild hybrid z odzyskiwaniem energii oraz napęd quattro klasyczny dla Audi. Kierowca będzie mógł sterować samochodem z pozycji swojego smartfona i na przykład wydac polecenia parkowania. Inną opcją będzie również możliwość włączenia silnika czy też różnego rodzaju kombinacje świetlne oraz wcześniejsze włączenie klimatyzacji/ogrzewania.


    Oprócz tego w środku znajduje się system multimedialny znany z A8 i A6 rozpoznający komendy głosowe na wzór Mercedesa. Środkowa konsola składa się z dwóch ekranów za pomocą których sterujemy całym samochodem.
Auto uczy się naszych preferencji i stara się spełnić nasze oczekiwania oraz na podstawie informacji z innych Audi sugeruje trasy zastępcze, gdy napotykamy utrudnienia na swojej drodze. Nie zabrakło również wysokiej jakości materiałów wykończenia i skóry oraz szerokiej personalizacji wnętrza.


     Nie są jescze znane jednostki silnikowe, które będą napędzać nowy twór niemieckiego producenta. Na początku najprawdopodobniej będą to 3 litrowe silniki o mocy 231, 286 i 340KM. Wszystkie będą wspierane technologią mild hybrid. Samochód będzie można zobaczyć na drogach pod koniec tego roku, a zamówienia już ruszyły.

3 komentarze: