PREMIERA: Ford Focus MK IV


     Każda marka samochodowa ma swój najważniejszy model, który wyróżnia się wysoką sprzedażą względem innych modeli i przyciąga nowych klientów do marki. Dla Ford niewątpliwie jest to Focus, z którym firma wiąże duże nadzieje. Amerykanie postanowili zrobić show wokół Focusa i zaprezentować go na indywidualnej prezentacji zamiast w Genewie. Tak duże jak ich kraj i hamburgery.


     W Londynie pokazano czwartą już generację kompakta od Forda, który sprzedał się w milionowych nakładach. Nowa generacja według producenta została stworzona od podstaw, zgodnie z opiniami klientów. Czyżby samochód idealny? Nie wiadomo, ale na pewno innowacyjny i przełomowy nie tylko dla Forda. Focus wprowadził zmiany w swoim segmencie już jak się pojawił i może to uczynić ponownie, 20 lat później.


     Celem Focusa jest maksymalne wykorzystanie przestrzeni wewnątrz. W nowej generacji zwiększono rozstaw osi o 5,3 cm, dzięki czemu wnętrze jest bardziej przestronne. Nowy Focus wyróżnia się dużym grillem, światłami LED do jazdy dziennej w kształcie młotu Thora (tak, podobne do tych z Volvo) oraz dwuczęściowymi lampami z tyłu. Do tego dochodzą krótsze zwisy i długa maska. To wszystko sprawia, że samochód zyskuje sportowy charakter i sam prosi się o przejażdżkę.


     Czwartą generację kompaktu będzie można nabyć w 5 wersjach:

- Trend
- Titanum
- ST-line
- Vignale
- Active
   
     Ta ostatnia, uterenowiona, charakteryzuje się większym prześwitem oraz plastikowymi osłonami. Wyposażenie wnętrza jest uwarunkowane wersją. W Vignale możemy liczyć na skórę, w ST-line na włókno węglowe, a w Active standardowe plastiki.


     Rewolucja nastąpiła na poziomie wyposażenia i bezpieczeństwa. Nowy Ford może posiadać:


  • - adaptacyjny tempomat
  • - adaptacyjne reflektory z układem doświetlania zakrętów i kierowania światłem na podstawie znaków drogowych,
  • - system wspomagania parkowania, zarówno równoległego, jak i prostopadłego z funkcją wspomagania wyjazdu z parkingu i ostrzegania o ruchu poprzecznym,
  • - kamera cofania 180 stopni,
  • - systemy aktywnego unikania zderzenia, hamowania awaryjnego, aktywnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów,
  • - system ostrzegania o kolizji czołowej,
  • - wyświetlacz przezierny (na poliwęglanowej, wysuwanej płytce),
  • - system FordPass Connect – modem LTE, ładowarka indukcyjna oraz multimedialny SYNC-3 z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym i audio B&O

     Gama silników Focusa prezentuje się następująco:

Benzyna
1.0 EcoBoost 85/100/125KM
1.5 EcoBoost 150/182KM

Diesel
1.5 EcoBlue 95/120KM
2.0 EcoBlue 150KM

     Wszystkie silniki oferowane będą w standardzie z 6-biegowym manualem, a dwie najmocniejsze jednostki benzynowe i dwie Diesla z 8-biegowym automatem.

     Planowana jest również wersja ST, która ma być konkurentem dla Audi RS3 i nowego Mercedesa A45 AMG. Pod maską znaleźć ma się znany 2.3 EcoBoost o mocy 370 KM, a pierwsza setka ma pojawiać się po czasie 4,5 sekundy. Samochód ma przejść kurację odchudzającą, a jego cena ma wzrosnąć.

     Ceny nowego Focusa znane będą jeszcze w kwietniu, a pierwsze egzemplarze pojawią się na drogach już w drugiej połowie lipca. Jeśli cena nie będzie wygórowana może okazać się sprzedażowy hitem. Ma szanse na sukces?




2 komentarze:

  1. Mam miłe wspomnienia z Focusa, za małolata jak jeszcze nie miałem swojego samochodu, pożyczałem focusa mojej Mamy :) wtedy to było coś :) nowa generacja naprawdę robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój chłopak szaleje na punkcie tego auta, a kolorek powaliłby nawet mnie, uwielbiam niebieski :)

    OdpowiedzUsuń