Audi RS6-e ABT: 1018 koni z ekologicznym nitro


      Gdy jesteś ojcem dwójki dzieci, uwielbiasz szybkie samochody, a twój budżet na samochód przekracza 600 tysięcy złotych to bardzo prawdopodobne, że zdecydujesz się na Audi RS6. Załóżmy jednak, że 560KM to wciąż dla Ciebie za mało. Wtedy Audi oferuje jeszcze wersję Performance swojego sportowego kombi o mocy 605KM. Jednak i to może być dla Ciebie za mało, a do tego jest w tobie coś z bycia eko, bo wszędzie widzisz akcje na rzecz ochrony środowiska oraz z żalem obserwujesz jak liczba saren i zająców żyjących w lasach wokół twojej wilii spada z roku na rok, a twoja żona przestała nosić naturalne futra. Co pozostaje Ci zrobić? Udać się na wycieczkę do Bawarii, gdzie znajduje się siedziba ABT. Ale dlaczego akurat tam i co to ma wspólnego z ekologią? Już tłumaczę.


     W zasadzie to do ekologii i ochrony środowiska jeżdżąc samochodem z czterolitrowym V8 daleko, jednak jeśli dodamy do tego silnik elektryczny to zaczyna nabierać to sensu. ABT stworzyło Audi RS6-e i o ile możemy domyślić się, że chodzi o hybrydę to sposób jej działania jest troszeczkę inny niż w Toyocie CH-R. Zapomnij, że przyjedziesz jakikolwiek dystans na silniku elektrycznym i będziesz poruszał się w ciszy po mieście. Nie tym autem. W RS6-e silnik elektryczny to tak naprawdę nitro, które sprawi, że twoi pasażerowie zwrócą ostatnie trzy posiłki (albo cały sernik babuni z zeszłego miesiąca).


     No dobra jest szybko, bo to RS6, ale jak to działa? W tunelu skrzyni biegów ukryto silnik elektryczny. Na pierwszy rzut oka nie pozorny, bo o mocy 288KM. Dodajmy do tego seryjny silnik Audi o mocy 560KM po tuningu ABT na 720KM. W efekcie otrzymujemy około 1018 koni plus 1291 Nm. Przyspieszenie względem "zwykłej" RS6 zostało skrócone o 0,6 sekundy, czyli wynosi 3,3s. Prędkość maksymalna to 320 km/h ograniczone elektronicznie. Żeby nie było tak kolorowo to elektryk nie działa cały czas, ale tylko po wciśnięciu specjalnego przycisku na kierownicy, czy na zasadzie podobnej do nitro.


     Oczywiście jak przystało na ABT zadbano również o wygląd. RS6-e ma specjalny bodykit, charakterystyczne felgi (trochę dziwne), dużo zieleni i masę innych elementów pełniących funkcje aerodynamiczne. Cena nie została jeszcze podobna, ale pakiet tuningowy "+" to koszt ok. 20 000€, więc 25+ tysięcy € to idealna kwota jakiej należy się spodziewać.



A tutaj mały popis możliwości na trailerze:



Foto i wideo: ABT/materiały prasowe

2 komentarze:

  1. Wielu ludzi uwielbia świetnie prezentujące się samochody. To nic, że nie każdego stać na zakup dobrego auta. Zawsze warto obejrzeć jak się prezentują, poczytać opinie. No i może kiedyś ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ekologiczne nitro, no no. Kapitalnie się zapowiada!

    OdpowiedzUsuń