Porsche 918 Spyder

       Supersamochód z Stuttgartu, jeżdżące laboratorium, hybrydowe superauto - takie określenia możemy usłyszeć o 918. Trudno się z tym nie zgodzić bo auto powstało w 3 lata w ośrodku badawczo rozwojowym w Stuttgarcie.

     Wyposażono je w spalinowy silnik V8 o mocy 608KM oraz dwa elektryczne o mocach 129KM i 156KM ( łącznie 286KM ) co pozwoliło uzyskać 887KM i 1280 Nm. Na włączonym tylko silniku elektrycznym można przejechać 30 km. Uboczną zaletą tego auta jest napęd na 4 koła rozkładany w proporcjach 43:57. Możnaby zadać pytanie " Nie lepszy byłby jeden potężny silnik spalinowy ? ". Teoretycznie byłoby to prostsze rozwiązanie ale w Porsche ubzdurali sobie, że wprowadzą szaloną koncepcje napędu do samochodu sportowego. Chodziło im o powalające osiągi z możliwością korzystania z nich na codzień.
     Baterie można ładować w czasie jazdy co oznacza, że nie trzeba się martwić o prąd. Na kierowcy znajduje się pokrętło z czterema literami. E oznacza tryb czysto elektryczny. H - hybrydowy. S to trzyb sportowy, a R - Race. Banalnie proste. W trybie Race auto osiąga 100km/h w 2,6 sekundy, 200km/h w 7,2 s, a 300km/h w 19,9s !!!! Niestety takie osiągi kosztują ponad 900 000 euro. Wyprodukowane zostanie 918 sztuk a 5 z nich znalazło właścicieli w Polsce.

     918 waży 1650kg ale taka masa niesprawia problemów dzięki napędzie na 4 koła i nisko umieszczonym ciężkim elementom pomiędzy osiami. Porsche posiada składany dach typu Targa. Po jego zdjęciu nie da się nieusłyszeć silnika bo rury wydechowe są umieszczone za głowami pasażerów ( znak rozpoznawczy 918 ). Warto dodać,  że Porsche jest jedynym autem w kategorii hiperhybryd ( Porsche 918 Spyder, McLaren P1 i Ferrari LaFerrari ), które posiada plakietke z napisem, że jest hybrydą.


     Weissach Pack – opcjonalny pakiet, który odciąża auto o 40 kg. Dieta składa się z magnezowych felg, ceramicznych łożysk, chudyszych warstw wygłuszających i innych drobiazgów. Cena w Polsce to 86,8 tys. €.

Dane techniczne:
4593 cm3, V8 benz., napęd 4x4, 608 KM + 129 KM i 156 KM (silniki elektryczne), łączna moc 887 KM,1280 Nm, 0-100 km/h – 2,6 s, 0-200 km/h – 7,3 s, 0-300 km/h – 19,9 s, maks. – 345 km/h, 3,1 l/100 km, 1674 kg

Cena: 1 019 719 euro ( bez Weissach Pack 932 879 € )

1 komentarz:

  1. Niespełna 900 koni mechanicznych i ponad 1280Nm... nawet nie potrafię sobie wyobrazić jak to musi zwijać asfalt.

    OdpowiedzUsuń